Evropa > Německo > Hamburk na kole (23.6. - 26.6.2017)

Hamburk (německy Hamburg) je druhé největší německé město. Celý název je "Svobodné a hanzovní město Hamburk". A do tohoto města míříme.

Odlet do Hamburgu

23.6.2017 - pátek
V 17:00 ke mně do práce přijíždí Golík a spolu jedeme přes několik cachí na letiště Katowice Pyrzowice, odkud nám letí letadlo do Hamburku. V bezcelní zóně máme chvíli čas na jedno pivo z plechu a ve 20:45 odlétáme. Let trvá jen 80 minut, ale po přistání docela dlouho čekáme na přistavení autobusu. Z letiště jedeme vlakem S1 na hlavní nádraží, kde přestupujeme na linku S3 a konečně vystupujeme na zastávce Veddel. Bydlení máme přímo u vody v docích. Ubytováváme se a ještě jdeme na pivo a dvě cache. Je 1.00 když jdeme spát.

Na kole po Hamburku a Harley festival

24.6.2017 - sobota
Vstáváme v 8:30. Venku je zataženo a chvílemi mrholí. Ale to nás neodrazuje od toho půjčit si kola z automatizovaného systému, který ovládáme přes aplikaci v telefonu a začínáme jezdit po cachích. Ze začátku se proplétáme kolem nákladních doků, ale pak se dostáváme k tunelu pod Labem. Výtahový systém postavený po obou stranách Labe svážel a vyvážel auta po obou stranách do hloubky 24 metrů a tunel se dvěma tubusy má pod řekou délku 460m. Tunel byl otevřen již v roce 1911. Je to zážitek si tunel projet na kole. Na druhé straně se dostáváme do centra města a vidíme krásnou radnici. Každou chvílí přejíždíme po nějakém mostě, kterých se zde nachází přes 2300. Jedeme kolem kontroverzní budovy filharmonie a oběd si dáváme v pizzerii Pasta Pasta na nábřeží. Dnes se v Hamburku koná sraz motorkářů Harley - Davidson a jezdí všude kolem nás. Do 19.00 jezdíme na kole po cachích, zastavujeme se na pouliční jídlo na nějakém málem festivalu snad Hare Krišna a vracíme se na ubytování. Oblékáme si slušnější věci a vlakem jedeme na Harley Days. Na několika pódiích hrají kapely, všude jsou stovky motorek a tisíce lidí. V noci je velkolepý ohňostroj. Bavíme se až do půlnoci, kdy nám jede vlak zpět na ubytování.

Cyklistika po Hamburku, rozjezdy Harley motorek a večerní Reeperbahn

25.6.2017 - neděle
V 10:00 jedeme vlakem do centra přímo k Ratthaus (radnice). Ta byla dostavěna v roce 1897 a stavba trvala 40 let. Zde si ze stojanu půjčujeme kola a dnes to děláme tak, že kola vracíme do 30 minut od zapůjčení do kteréhokoli stojanu. Síť stojanů s koly je zde velmi hustá a tak to není problém. Tímto způsobem na kolech jezdíte zcela zadarmo (prvních 30 minut od zapůjčení je totiž bezplatných). Je pod mrakem a okolo 18°C. Jezdíme po městě dvě hodiny, načež jedeme na místo oficiálního rozjezdu motorek Harley-Davidson. Přesně ve 13:00 vyjíždějí nejprve modely policejní a následně odjíždí všech 7000 motorek, které se letos na srazu objevily. To celé sleduje okolo 400 000 návštěvníků a my. Jen rozjezd takového množství strojů trvá 35 minut. poté se vracíme do města a pokračujeme ve zkoumání města (to, jak jsme projeli důkladně Hamburk za ty 3 dny je patrné z mapy). Ve 20:00 se vracíme na byt trochu zkulturnit a jedeme do vyhlášené čtvrti Reeperbahn, Tahle čtvrť vznikla hlavně pro námořníky, aby měli kde utratit své peníze, proto je zde spousta barů, kabaretů a vykřičených domů. A jinak místo, kde se celý Hamburk jezdí bavit. I my v několika hospodách dáváme pivo a chvíli po půlnoci chceme jet vlakem na ubytování. Ale vlak naším směrem jede až ráno. Ještě, že tu jsou ta kola zadarmo! Jedeme těch 8 km na kolech.

Výstup na kostel St. Petri, ponorka U-434 a cyklo-gastro-turistika před odletem domů

26.6.2017 - pondělí
Ráno jedeme opět do centra a konečně svítí slunce! První naše kroky vedou do Hauptkirche St. Petri (Hlavní kostel sv. Petra). Kostel jako takový je velmi nehezky vyzdoben, ale nás zajímá kostelní věž do které se dá vystoupat až do samotné špice. Stoupáme celkem 544 schodů a čím jsme výš, tím je tepleji. Střecha je totiž jen tenký měděný plech, který se na slunci rozpaluje. Cestou míjíme několik expozic a na samém vrcholu, který je o 4,5m výš, než je radniční věž, je nádherný výhled na celý Hamburk. Než jsme se z věže dostali dolů, je poledne. Půjčujeme si kola a jedeme kolem vody a nákladních přístavů k nejstarší fungující hospodě Zum Schellfischposten, která se proslavila v německém pořadu Inas Nacht. Podle vysokého hodnocení průvodců jsem natěšeni, ale asi jsme zde ve špatný čas. Má to tu žít a je tu mrtvo, má být příjemná obsluha a babka nás skoro 10 minut přehlíží bez pozdravu a tváří se, že ji spíš obtěžujeme. Dáváme si tedy jen pivo. Ale interiér je opravdu stylový a vypadá, že nějaký ten pátek už tu je. Pokračujeme dále do rybí kantýny Fischbeisl přímo v přístavu. Vybíráme si rybí a humří polévku a dva druhy rybích talířů a německy objednáváme. Pak jde kolem nás číšník a když slyší, že mluvíme česky, přepne do češtiny a radí nám co si máme dát za speciality a mění nám objednávku. Jídlo je skvělé a ještě nás český číšník zve na pivo. Prostředí je vyzdobeno spoustou čerstvých růží a je to tu tak, na přání majitele, vždy. Nasedáme na kolo a jedeme do muzea ponorky U-434, která je zde trvale zakotvena. Vstupné 9€, ale rozhodně stojí za to. Ponorka vyrobena v roce 1976 v SSSR je možná celá prolézt a člověk se může vcítit do toho, jaké to námořníci měli stísněné. Po této prohlídce nás ještě čeká pár cachí cestou zpět k nádraží a jedeme vlakem rovnou na letiště odkud nám v 18:45 letí letadlo zpět do Katovic.