Evropa > Irsko > Irsko křížem krážem (1.10. - 6.10.2009)
1.10.2009 - čtvrtek - Odlet do Irska a caching v Dublinu
Ráno jsem se přemístil na Ruzyňské letiště, odkud mi letěl přímý spoj do Dublinu. Z letiště vyrážím po cachích směrem do centra, které je vzdálené asi jen 10 km. Asi po 15km nachozených a 10 cachích odlovených jsem si pronajal auto a lovil v Dublinu autem. :-) Nakonec jsem odlovil 22 cachí a viděl to nejzajímavější z Dublinu. Ve 23:00 jsem se ubytoval v hostelu v Camdenu a šel spát.

2.10.2009 - pátek - Dublin, Tullamore, Athlone, Gallway, Aughnanure castle, Kylemore Abbey castle, Athlone
Vstávám v 7:00 a po snídani vyjíždím na další průzkum Dublinu. Navštívil jsem mimo jiné zámek a katedrálu. V 11.00 jsem vyrazil po dálnici do městečka Tullamore, kde se vyrábí stejnojmenná whisky. Prohlédl si historickou část, odlovil cache a pokračoval do městečka Athlone, které je v samém středu Irska a kde jsem měl domluvené ubytování. Tady jsem se, ale moc nezdržel a pokračoval směrem na západ na svou další zastávku: historický hrad Aughnanure, který vypadal v jemném deštíku velmi mysticky. Pak už jsem hodně spěchal abych dojel za světla skrze národní park Connemara k neogotickému zámku Kylemore Abbey. Přijel jsem 13 minut po zavíračce, ale to mě neodradilo, abych se neproplížil dovnitř. Nádherná stavba u jezera (Lochu) a pod příkrými kopci. Něco jsem nafotil a vyrazil zpět. Ještě jsem zkusil něco najít ve městě Gallway, ale bez úspěchu, tak jsem si alespoň prošel centrum a posledních 80 km z posledních sil dorazil do Athlone.

3.10.2009 - sobota - Athlone, Cronmanoise Abbey, Rock of Cashel (Tipperary), Arclow, Glendalough a národní park Wicklow a zpět do Athlone
Únava se dostavila a nebyl jsem schopen se vykopat ven před desátou. Možná i proto, že venku foukal ledový vítr a ještě k tomu pršelo. Nakonec jsem však vyrazil na jih přes hrabství Clonmanoise, kde se nachází přímo u řeky zřícenina hradu a kostela s přilehlým keltským hřbitovem. Zaplatit vstupné a projít si to, určitě stálo za to. Taky jsem si zde odlovil první dnešní cache z celkových pěti. Dále jsem pokračoval stále na jih až do hrabství Tipperary, kde se nachází monumentální zřícenina na kopci. No a po prohlídce zvenčí i zevnitř jsem jel na východní pobřeží, kde v městečku Glendalough je vstup do národního parku Wicklow. U vstupu se nachází zřejmě nejfotografovanější ruiny Irska (věž) a šel jsem se projít skrze údolí nahoru až k prvnímu jezeru Lough Dan. Bohužel už zapadalo slunce abych stihl dojít k místním 80 metrů vysokým vodopádům. Tak jsem si alespoň vyjel k propadlině Wicklow Gap, odkud (pokud už by se nesmrákalo) je docela hezký výhled na údolí. Následovala cesta zpět do Athlone přes pár dalších cachí a obchod, abych neumřel hlady.

4.10.2009 - neděle - Athlone a Newgrange
Ano, i já nejsem robot, a tak jsem se rozhodl spát, dokud se nevzbudím bez budíku. Dnes to vylo asi v 10:30. Hned poté jsem vyrazil poprvé do centra Athlone, kde se nachází Adamsův hrad odkud je výhled do docela velké dálky a nebo například je zde nejstarší hospoda Irska. Chvíli po 12:00 jsem vyjel na seveovýchod k hrobkám králu Newgrange a dalším okolním městům. Tato místa mají tu zajímavost, že jsou přes 5300 let stará (starší, než pyramidy v Gíze, nebo Greenwich). Zde to muselo být s průvodcem a bylo to velmi zajímavé. Dokonce vyšlo i slunce. Po cestě zpět jsem se zatavil ještě v Slane, kde bylo velice působivé opatství a zaútočila na mne i divoká kráva. Naštěstí jsem přežil díky tomu, že jsem přeskočil asi 2 metrovou zeď. Po tomto zážitku jsem jel na ubytování do Athlone.

5.10.2009 - pondělí - Athlone lake a Dublin
Opět jsem vstal, až jsem se vzbudil a vyrazil jsem na sever od Athlone k Athlonskému jezeru. Zde jsem si odlovil jednu multicache, která mne zavedla až na krásný starý hřbitov z 15. století. Svítilo slunce a den se zdál mnohem hezčí. Po tomto výletě jsem musel vyrazit zpět do Dublinu, abych vrátil auto v půjčovně a vyrazil zpět pěšky k letišti. Odlovil jsem ještě dvě cache, a až jsem byl unavený, stačilo si lehnout u hezkého jezera, nebo si později dát jablečné pivo cider v hospodě. Na letišti jsem se pak díval na telefonu na filmy skoro až do rána.

6.10.2009 - úterý - cesta domů
V 6:00 ráno mi letělo letadlo do Prahy. Po příletu jsem si stačil u letiště odlovit finálovku té cache, co jsem začal před odletem a dojel do kadeřníka, kde mi upravili vlasy. Pak jsem si stihl dát v Praze dobrý oběd, zaškolit zaměstnankyni a ve 14:06 jsem vyjel vlakem na Ostravu. Doma jsem byl něco po 18:00. Popřál jsem Terce k narozeninám a mrtvý šel spát.