Evropa > Spojené království Velké Británie a Severního Irska > Liverpool, Lake District a Wales (7.5. - 10.5.2016)

Přelet do Liverpoolu

7. 5. 2016 – sobota
Ve 13 hodin vyjíždíme ve složení David Krompolc a jeho syn, Golík a já po dálnici na letiště Pyrzowice (Katovice v Polsku). Cestou se zastavujeme na procházku lesem, kde je série cachí. Letadlo odlétá až v 19:15, tak máme ještě chvilku času. V Liverpoolu přistáváme po 21. hodině místního času (-1 hodina oproti ČR). Venku padá typický britský deštík, ve kterém hledáme chlápka, který nám má půjčit auto. Na sjednaném místě nečeká, a proto mu voláme. Naštěstí během chvíle přijíždí a pokračujeme spolu do auto do půjčovny. Formality máme vyřízeny za okamžik a můžeme se proplést městem k ubytování, které je domluveno u Lukášova a Davidova kamaráda z práce Robina a u jeho ženy. Večer se samozřejmě něco málo popije a vykládá a domlouváme zevrubný plán na další den.

Celý den v Liverpoolu

8. 5. 2016 – neděle
Den začínáme klasickou anglickou snídaní v nedaleké restauraci. Ta se skládá s vajíček, smažené bramborové placky, fazolí, klobásky, black pudding (jitrnicový prejt) a neodmyslitelných toastů v podání s anglickým čajem (černý čaj s mlékem a tunou cukru). Poté jedeme kolem fotbalového stadionu Anfield do parku Stanley a nakonec na Waterfront (nábřeží). Jsme zde totiž na 10 hodin domluveni s Robinem, že za námi dojedou autobusem.
Jako první vidíme historickou budovu radnice, před kterou pózují námořní kadeti. Odtud jdeme již k vodě a budově liverpoolského muzea, před kterým stojí sousoší kapely The Beatles. Podíváme se také na nedaleko zaparkovanou vojenskou loď, která je plně připravena k vyplutí. Na palubě hlídají vojáci se samopaly. Poté se pohybujeme po nábřeží Albert dock kolem muzea lodí až k The Beatles muzeum. Tady se rozdělujeme - s Lukášem pokračujeme směrem k ústí řeky do moře a ostatní jdou na prohlídku do muzea lodí. Scházíme se až ve 13 hodin u auta a jen přejíždíme kousek k parku Sefton. Tady na nás čeká dalších 8km procházka. V parku je toho k vidění hodně, a protože je dnes asi první hezký den v tomto roce, všichni z Liverpoolu a širokého okolí si dělají piknik v přírodě. Večer nám u Robina na grilu chystají výborné domácí hamburgery.

Túra v Lake District

9. 5. 2016 – pondělí
Robin nás vyhecoval, že jej v 5:30 ráno máme odvézt do práce. To už si s sebou bereme všechny věci na celodenní výlet a jedeme skoro 200 km na sever do Lake District. Cestou se zastavujeme na několik cache, ale první výraznější zastávku činíme až u jezera Derwent water, kde se jdeme podívat na pomník věnovaný Národnímu parku. Jedná se o balvan rozřezaný na dvě poloviny a v něm skrytou rytinu, který je volně pohozen na břehu. Všude vidíme krásné kopečky, které se od našich liší tím, že jsou porostlé pouze trávou a občas žlutě kvetoucím keřem, jinak na nich není nic, žádné stromy. Máme v plánu 10km okruh po turistické cestě s výhledy a mnoha ovcemi - Bowder trail. Také se drápeme na kopec King of the Castle, který je tvořen břidlicí a z jeho vrcholku je jedinečný rozhled široko daleko. Vracíme se k autu a míříme kolem dalších jezer na západ až k mořskému pobřeží. Na pláži St. Bees si plánujeme původně zaplavat, ale kvůli odlivu je to k vodě dost daleko. Sluní a prochází se zde stovky lidí. V pozdním odpoledním slunci se stáčíme k jihu a kolem pobřeží se vracíme zpět do Liverpoolu.

Ranní běh ve Walesu, hrad Conwy, hrad a park, Lennonův rodný dům a odlet domů

10. 5. 2016 – úterý
Ráno opět vyjíždíme v 5:30 na jih do Walesu. Zastavujeme u řeky Deer a já si dávám 13km běh po nábřeží. V této oblasti je továrna na výrobu křídel pro Airbusy, což je asi hlavní zaměstnavatel v regionu. Také o ní informují i naučné cedulky cestou. Toto místo si volíme proto, že se nachází na cestě do přímořského města Conwy, ve kterém máme naplánovaných hned několik zajímavostí. Tou první, která je vidět již z dálky, představuje rozlehlý hrad s vysokými věžemi. Platíme si vstupné dovnitř a procházíme se po nádvoří a šplháme po prudkých točitých schodech do věží, ze kterých je krásný výhled na přístav a daleké okolí. Zajímavostí tohoto města je středověká hradba, kterou máte z věží jako na dlani.
Odtud jdeme k nábřeží, kde se nachází nejmenší dům v Anglii. Jedná se o malý a úzký domeček přilepený na hradbu. Odliv je zde velice silný, stejně jako následný příliv. Při odlivu leží lodě na písčitém, suchém dně. Zpět k autu jdeme kolem technické zajímavosti - kovového zvedacího mostu, který je ukotven do hradu. Z města jedeme ještě do parku Wepre a v dešti, který se právě spouští, si prohlížíme zříceninu hradu Ewloe. Z hradu zbývá sice už jen několik zdí a překvapivě i schodiště ve zdi vedoucí na ochoz. Večeři si dáváme ve vyhlášené restauraci Chimney, stylové zevnitř i zvenčí. Jedeme zpět do Liverpoolu a cestou na letiště ještě fotíme rodný dům Johna Lennona. V 19 hodin vracíme půjčené auto a bez problémů odlétáme domů.