Evropa > Nizozemsko, Německo, Belgie > Maastricht a okolí (15.1. - 18.1.2016)

Cesta do Maastrichtu a cache v Belgii

15.1.2016
pátek

V 6:15 ke mě domů přijíždí nejprve František a chvilku poté Lukáš Golík. Sedáme do auta a jedeme do Katowic na letiště. Letem Wizz odlétáme do Maastrichtu. Tedy, až těsně před přistáním si myslíme, že letíme do Maastrichtu. Před přistáním nám kapitán hlásí, že se na dráze utvořila velká trhlina a musíme přistát v Eindhovenu. Zbytečné zpoždění, protože pak čekáme na autobusy, co nás těch 100 km musí převézt. Místo 12:00 jsme v Maastrichtu ve 14:30. Už nás čekají z půjčovny a chvíli trvá vyřídit formality s půjčením auta, ale pak nám už nebrání nic jet kousek za hranice do Belgie. Necháváme auto na parkovišti a jdeme kolem vodních kanálů 12 kilometrů po cachích. K autu se vracíme těsně před setměním. Jedeme zpět do Nizozemí, kde má Lukáš svého spolužáka ze školy u kterého pak i bydlíme. Ve 20:00 parkujeme v Schinveldu. Je o nás perfektně postaráno. Po večeři popíjíme až do 1:30 do rána.

Centrum Maastrichtu, hřbitov amerických vojáků a caching

16.1.2016
sobota

Vyjíždíme po vydatné snídani a máme dokonce na svačinku nabalenou domáčí buchtu. První cesta vede kolem hradu Hoensbroek obklopeném vodním příkopem do historického centra Maastrichtu. Procházíme se kolem náměstí, prohlížíme si stánky s čerstvými sýry a rybami okolo kamenné radnice a spouští se chumelenice. To nás alespoň nutí jít se schovat do Mc Donnalds a na kafe. Po 15 minutách se počasí lepší a my pokračujeme kolem starého vodního mlýna, který je přístupný a přes baziliku panny Marie až na velké náměstí Vrijthof s dominantní bazilikou svatého Serváce. Dost bylo historie. Je třeba se protáhnout. První sérií za městem vybíráme okruh Groeve Rooth okolo vápencového lomu. Zde nás zaujala jedna cache puzzlebox, kdy musíme volat majiteli, aby nám trochu poradil. Povedlo se dostat až k zápisu. Po 9 km příjemné chůze jedeme k hřbitovu amerických vojáků, který je zde vystavěn do monumentálních rozměrů. Večírek u Zdena je po dobré večeři (domácí pizza) opět nasměrován do suterénu, kde krom pití zkoušíme inhalovat čistý kyslík.

Trojmezí Německa, Belgie a Holandska

17.1.2016
neděle

Celé dopoledne trávíme v místě zvané trojmezí. Je to místo hranic tří států. Německa, Belgie a Holandska. Je zde rozhledna, různé pomníky a pár cachí. Odtud jedeme na několik okruhů po cachích v Německu. I dnes večer nezanedbáváme pitný režim a bavíme se.

Cesta přes historický Sittard na letiště a cache v Polsku

18.1.2016
pondělí

Dostáváme poslední snídani a v 8:00 opouštíme dočasný domov. Jedem přes historický Sittard, kde si procházíme náměstí a jdeme se podívat i do kostela a pomalu přes 10 cachí jedeme k autopůjčovně. V 10:00 odevzdáváme auto, ale jsme ještě odvezeni na letiště odkud nám ve 12:50 letí spoj do Katowic. Tam je krásně, tudíž nejedeme hned domů, ale jdeme na 10 km okruh po cachích. I přes cca 5 cm sněhu nacházíme všechny. Doma jsme v 19:00.