Evropa > Rakousko, Itálie, San Marino > Okruh Rakouskem, Itálií a San Marinem (11.6. - 16.6.2015)
11.6.2015 - cesta do Rakouska a prohlídka města Graz
V 11:00 konečně vyjíždíme autem z Ostravy. První zastávka po občerstvovací Rohlence je na jižní Moravě u vodní nádrže Nové Mlýny pod Pálavskými vrchy. Ovšem jen fotografická. Projíždíme Mikulovem do Rakouska stále na jih až do města Graz, které je na seznamu UNESCO. Město si procházíme a jdeme na nejvyšší bod města k hodinové věži ve 13. století Schlossberg. Velmi hezké město s červenými střechami žije čím více slunce zachází. Okolo 22:00 jsou již všechny kavárničky, restaurace a vinárny v centru obsazeny živým davem lidí. I my do jedné takové zapadáme. Dáváme si vídeňský řízek, Gosser pivo a jehněčí špíz. Je po 22:00 a jdeme zpět okolo městské radnice a skoro za úplné tmy ještě kolem mauzolea. Jedeme směrem k Medvědí soutěsce do campingu Ungersdorf přenocovat.

12.6.2015 - Bärenschützklamm (Medvědí soutěska) a přejezd k Benátkám (Itálie)
Balíme stan
a po snídani jedeme do městečka Mixnitz, který je výchozím bodem pro průchod nádhernou soutěskou Bärenschützklamm, která je v Česku známá pod názvem Medvědí soutěska. Tu si po 159 lávkách, žebřících a můstcích prohlížíme. Pod námi hučí vodopády a opravdu soutěska stojí za to si projít. Na horní části, kde stezka končí je vhodně postavená občerstvovací chata, kterou využíváme. Oklikou lesem se vracíme k autu u kterého jsme po 14:00. Náš další směr je neustále na jih do Itálie. Ubytováváme se v čtyř hvězdičkovém kempu Marina di Venezia kousek od Benátek, stavíme si stan a jdeme na typickou italskou večeři do klubu s živou hudbou - pizzu.

13.6.2015 - Benátky (Venezia), Murano, Lido a stejný kemp
Ráno si jdu zaběhat po pláži k majáku u vpusti do Benátské laguny. Po snídani jdeme do lodního přístavu, kde si kupujeme celodenní jízdenku na Vaporetto (doprava lodní a autobusová) a nasedáme na loď jedoucí na ostrov Lido. Procházíme ostrovem na jednu z nejhezčích pláží na Jadranu kolem zajímavých hotelů. Tento ostrov je známý hlavně z toho, že se zde koná mezinárodní filmový festival v Benátkách. Pokračujeme lodí přímo do Benátek. Vystupujeme přímo na náměstí St. Marko a stavíme se se do fronty na vstup na zvonici. Naštěstí to jde rychle a za 10 minut jedeme výtahem pod střechu zvonice. Je odsud úchvatný výhled na celé Benátky i okolní ostrůvky. Zrovna, když se mě Terezka ptá, jestli by všichni ve zvonici ohluchli, pokud by se rozezněly zvony přímo nad našimi hlavami, začne se zvon houpat a za chvíli odbíjí poledne. Krása! Nikdo neohluchl, ale zážitek super. Každý zvonivý úder prochází celým tělem až do morku kostí. Jedeme dolů a stojíme další frontu do katedrály. Pak se prostupně projíždíme po kanálech či procházíme po Benátkách. Také se jedeme podívat na známý sklářský ostrov Murano, kde krom spousty obchůdků se sklem a velkou skleněnou plastikou před věží je i zajímavý hřbitov. Pak se ještě vracíme do Benátek a přes Lido jedeme ke kempu. Po večeři jdeme hned do stanu.

14.6.2015 - Mirabilandia park a stát San Marino
V brutální bouřce balíme stan a jedeme kolem pobřeží na jih do zábavního parku Mirabnilandia ve kterém trávíme celý cen. Jezdíme na atrakcích, jdeme se podívat na skvělou show Speed cars. Kaskadéři jezdící v autech a na motorkách skvělé kousky. Driftují, smykují, jezdí těsně kolem sebe i kolem diváků. Některé atrakce člověka kompletně zmáčí, takže pak je třeba jít na nějakou rychlou, aby se člověk usušil. V 18:00 odjíždíme do Rimini, kde máme objednán hotel. Jen se rychle převléci a jedeme do nedalekého suverénního státu San Marino, který je prakticky celý na vysoké skále. Tento stát je údajně nejstarším státem světa. Slunce pomalu zapadá a hradní stavby jsou krásně nasvětleny. Procházíme tyto strmé uličky, procházíme zkratkami ve zdech a domech, stoupáme a klesáme po schodišti hradní zdi a nasáváme atmosféru tohoto zajímavého, ale zvláštně vylidněného, města - státu. Odjíždíme až po 22:00 zpět do hotelu.

15.6.2015 - Verona a dlouhá cesta do Salzburgu
Ráno si jdu zaběhat kolem moře a po vydatné snídani v hotelu vyrážíme na sever. První zastávka je v historickém městě zařazeném na seznam UNESCO: Verona. Toto město, které má výrazné římské prvky jako je koloseum, římské divadlo a další je proslaveno hlavně díky románu Romeo a Julie. Děj tohoto příběhu se totiž odehrává právě v tomto městě. A, ano. Je zde dokonce Juliin balkón, který hrál v příběhu velkou roli. Ten také, poté, co si město procházíme, navštěvujeme. Tohle je ovšem pro turisty, kterým nevadí davy. Na malém nádvoří se tlačí spousta lidí a snaží se vtěsnat své milostné vzkazy na zdi průchodů, nebo přilepit na okolní zdivo. Prostě blázinec. Prcháme před 16:00 na dálnici, která nás vede přes Rakousko, Německo a zase Rakousko přes hory až do Salzburgu. Bohužel se brutálně horší počasí a polovinu cesty pořádně prší. Proto místo campu volíme alternativu v hotelu, kde dojíždíme před 22:00.

16.6.2015 - výstup na horu Nockstein, město Salzburg a dlouhá cesta domů
Vstávám dříve. Venku už není slejvák jako včera, ale jen drobný deštík, proto vyrážím vzhůru na nejbližší dolomitový kopec Nockstein. Není nejlepší nápad jít do kopce v Crocsech. Ale co už. :) V lese se válí mlha a každou chvíli je vidět divoká zvěř. Nejprve veverky, následně mufloni, srnci a ve vyšších polohách stádo kamzíků. Vrchol je celý zahalen v mléčně bílé mlze a viditelnost skoro nula. Běžím dolů na snídani, po které jedeme jen 8 km do historického centra Salzburgu. Město známé především jako rodné W.A. Mozarta a zároveň v něm i působil. Taky se tu skoro vše po něm jmenuje. Jdeme skrze zámecké zahrady, okolo domu, kde žil přes historický hradní most až k rodnému Mozartovu domu. zpět se vracíme přes
Dóm (hlavní katedrála na náměstí s úžasnou výzdobou) a Mozartovo náměstí s jeho sochou. Pak nás již čeká dlouhá a úmorná cesta až domů.