Evropa > Česká republika, Maďarsko > Tokai a Debrecen v Maďarsku (14.11. - 17.11.2014)
14.11.2014 - pátek - přes Brno do Gyoru v Maďarsku
Ráno mě Lucka hodila na vlak a já nabalen s koloběžkou a malým batůžkem jedu do Brna. Původně jsem s Pepou měl jet směr Maďarsko už ve 12:00, ale jak je znám tak jsem mu raději zavolal a vyšlo najevo, že odjezd se zpozdí. Na koloběžce jsem se vydal přes město a cache k Pepovi domů. Zastavil jsem se na hezké cachi v knihovně a zaujala mne fontána před Janáčkovým divadlem, která vytváří nápisy a obrazce z kapek vody. U Pepy jsem byl pozván Marcelou na oběd a po něm jsme se konečně vypravili směr Maďarsko. Dva kilometry od slovenských hranic do nás z boku najelo auto a ustřelilo zrcátko. Nechtěli uznat svou vinu, a proto Pepa zavolal policii, aby to prošetřila. Ztracený další čas. Hned za maďarskými hranicemi sjíždíme z dálnice a bereme to přes pár cachí až do Gyoru. Tady se procházíme historickým, velmi hezky nasvětleným městem a v centru si dáváme na večeři husí hody a Svatomartinské víno. I po jídle ještě lovíme pár cachí a na hotelu jsme před 23:00.

15.11.2014 - sobota - na koloběžce okolo jezera a cache až do Debrecenu
Vstáváme už před 6:00 a vyrážíme prakticky hned po rozednění k jezeru Velence kousek od Balatonu, kde na koloběžce za svitu slunce objíždím toto jezero skoro celé a u toho sbírám cache. Podzimně zbarvené rákosy dokreslovaly dojem dne jako z obrázku. Po 2 hodinách jsem nastoupil do auta a posunuli jsme se k městu Tokaj (ano, odtud pochází toto skvělé víno) a pod kopci sklizených vinohradů okolo sklípků jedeme do města Nyíregyháza. Hlavní cíl: geocaching a cache zde. Do 21:00 jezdíme, chodíme, hledáme a nacházíme cache, načež se přemísťujeme do města Debrecen (Debrecín), kde máme mít rezervováno ubytování. To si myslíme do doby, než vejdeme do penzionu, kde s koná bujará svatba. Posílají nás jinam a naštěstí se podaří dojednat ubytování nedaleko.

16.11.2014 - neděle - trail po úzkokolejce a koloběžka
Ráno vybíhám dříve, než Pepa a stíhám 14 cachí a 5 km, než ostatní vstali. Pak jedeme na trail, kde prvních 29 cachí projíždím na koloběžce a přesouváme se na další (Panorama trail). Celý jej jedu na koloběžce, ale ráno to zvládáme jen po č. 39. Pak se ozval druhý team okolo Davida a společně procházíme 18km dlouhou trasu po úzkokolejce vedoucí nasluněným podzimním lesem. Došli jsme těsně před setměním a před začátkem deště. To nás neodrazilo se přesunou na Panorama trail a já opět na koloběžce to dojel ve tmě a dešti až na poslední cache. Večer se nám na druhý pokus podařilo ubytovat a hráli jsme Activity a karty do cca 2:00 do rána.

17.11.2014 - pondělí - koloběžkou po Debrecenu a cesta domů
Vstáváme chvíli po 6:00 a rovnou vyjíždím na koloběžce do centra Debrecenu. po prohlídce se vracíme na hotel, balíme a jedeme kousíček na sever, kde opět na koloběžce projíždím 2 traily po cachích. V 11:00 jsme hotovi a pomalu míříme přes cache nejprve na Slovensko do Bratislavy, kde má Pepa večer jednání a následně přijíždíme do Brna. Protože je už pozdě, zůstávám spát u Pepy. Čas na kulečník jsme si ještě před spaním udělali.
21. 11. 2014
TRASA KE STAŽENÍ: KML
NAVŠTÍVENÉ ZEMĚ
Česká republika
Maďarsko
Praha
Sněžka (1 602 m)
Čeština, Slovenština, Polština, Bulharština, Chorvatština, Maďarština, Němčina, Romština, Rusínština, Ruština, Řečtina, Slovenština, Srbština, Ukrajinština