Evropa > Rakousko > Túra Hochschwab (27.12. - 29.12.2015)
Tip na víkendovou túru v rakouských Alpách, které jsou krásné a přitom blízko (z Ostravy autem za 4 hodiny a z jiných míst jako Brno, nebo Praha ještě rychleji).

27.12.2015 - neděle - přejezd Ostrava Seewiessen a výstup na chatu Voisthaler Hütte
Teprve v 8:00 vyjíždíme z Ostravy přes Mikulov, kde nakupujeme nějaké zásoby jídla a pití do městečka pod horským masivem Hochschwab, městečka Seewiessen. Zde necháváme auto a s batohy, kde máme spacáky, karimatky, vařič, oblečení, jídlo, pití a další nezbytnosti. Tedy s docela těžkým nákladem stoupáme po stezce, která v tuto divnou zimu je jen místy trochu namrzlá, ale skoro bez sněhu k chatě Voisthaler Hütte. V Alpách je většina chat v zimě opuštěna, ale jsou volně přístupné místa k zimnímu přenocování. Přicházíme k chatě po setmění, rozpouštíme sníh, který se v této výšce již nachází, a vaříme si večeři a čaj. Jsme zde naštěstí sami, protože pohodlně se na zdejších postelích vyspí tři lidé. Obloha je poseta hvězdami a měsíc září skoro v úplňku. Okolo 20:00 ještě přichází jedna turistka, která zde také nocuje, ale nevadí, přece se zmáčkneme.

28.12.2015 - výstup na Hochschwab a okruhem zpět do Seewiessen
Budíme se až v 7:00 (což je dost pozdě). Vaříme jen čaj a co nejrychleji vycházíme vzhůru. Chceme se na vrchol Hochschwabu dostat takovým kolečkem z levé strany přes průsmyk Trawiessattel. Bohužel, díky domluvě na poslední chvíli, s sebou máme jen dvoje mačky a jedny nesmeky. Trasa k tomuto průsmyku je natolik prudká, že to jde opravdu jen v mačkách a nejlépe z cepínem (ten máme pro tři lidi jen jeden). Tudíž se otáčíme a jdeme klasickou cestou kolem další chaty, kde se dá celoročně přespat, Schiestlhaus. Tady si necháváme naše těžké batohy a jen polehku stoupáme poslední kilometr do výšky 2277 mnm k vrcholovému kříži na nejvyšší místo celého masivu. Krásné rozhledy umocňuje vrstva bílého sněhu do kterého svítí slunce. Sestupujeme k batohům a pokračujeme po značce směr vrchol Hurkogel, ale průsmyky dále jsou celé vymrzlé, proto to stáčíme opět kolem chaty, kde jsme spali minulou noc a po 16:00 scházíme k autu v Seewiessen. Protože nám zbývá ještě jeden den, jedeme do městečka Kindberg, kde se ubytováváme v hotelu hned u obchodu Spar. Zde dokupujeme zásoby a na pokoji vaříme večeři, popíjíme víno a relaxujeme.

29.12.2015 - Kindberg runde, Romantischer Brundlweg a cesta domů
Venku to vypadá, že je škaredě, ale ono to je jen inverze. Od kostela v Kindbergu jdeme prakticky stále do kopce po značené trase, která měří přesně 10 km. Po chvíli jsme nad mraky a opět se naskýtají hezké výhledy ozvláštněné namrzlými smrky a břízami. K autu přicházíme před 12:00 a domů se nám ještě nechce, tak přejíždíme jen 10 km k okruhu Romantischer Bründelweg.(http://www.bruendlweg.info). Dalších 10 km okruh, který je udělán tak, že se člověk po cestě nenudí. Krásná zastavení, zákoutí, studánky, vodní mlýnky a dokonce i chaloupka pro zamilované, kde jsou i postele s peřinami, obrazy a další vybavení. V 14:40 jsme opět u auta a tentokrát již jedeme domů.