Evropa > Itálie > Velikonoční Řím a Neapol (25.3. - 28.3.2016)
V 6:00 ještě jedu pro poslední potřebné věci do práce a v 7:30 k nám přijíždí Golík s Lenkou. Společně i s Luckou a Terkou jedeme na letiště do Katovic odkud nám to v 11:20 letí do Říma. Přímo na letišti si vyzvedáváme auto a jedeme se ubytovat do bytu, který jsem zařídil přes AirBnB. Je sice na kraji města, ale v dosahu metra a dá se zde zaparkovat. V bytě se nezdržujeme. Jdeme na metro a vystupujeme na zastávce Barberini odkud jdeme nejprve na Španělské schody, protože je hezky a přímo pod schody je vyhlášená zmrzlinárna. Každý si dáváme mega porci velmi dobré zmrzliny a pokračujeme v prohlídce historické části města, kterým korzují davy lidí. Vidíme zrekonstruovanou fontánu di Trevi, jdeme se podívat do Panteonu, Občas vejdeme do nějakého, velmi hezkého, kostela. Procházíme vykopávky Forum romanum až k řece a u Andělského paláce odbočujeme vlevo k Vatikánu. Chvíli koukáme na přenos z mše na Svatopeterském náměstí, ale je pomalu čas jít ke Koloseu. Po cestě si dáváme pizzu (co jiného v Itálii). U kolosea se vytváří obrovská kolona, ve které jsme i my uvězněni skoro hodinu. Je to tím, že zde probíhají bezpečnostní prohlídky, ale nakonec se daří vidět jak papeže, tak hořící kříž za ním. Máme pro dnešek dost, a proto se vracíme metrem na ubytování, kde jsme ve 23:00.

sobota - Castel Gandolfo, vulkán Solfatara a Neapol
Ráno je venku opět krásné počasí a jedeme na jih kolem pobřeží. První zastávku děláme u letního sídla papeže, kde v současné době žije bývalý papež Benedikt - Castel Gandolfo. Odtud pokračujeme kolem Roma Sicily war memorial - hřbitovu amerických vojáků, kde jsou v půlkruzích usazeny kříže za padlé. O 80 kilometrů jižněji chceme vidět Grotta del Turco, ale u vstupu mají siestu, tak se alespoň díváme přes zeď. Je to vsakovací jáma přes dolomit do moře a nahoře je vidět kolmý vysoký útes rovnou do moře. Tahle procházka nám umožňuje se protáhnout a můžeme pokračovat v jízdě k vulkánu Solfara, kde donedávna byly bahenní a parní lázně. Dnes se člověk může projít do kráteru, ve kterém je několik parních ventilů které vytváření mlžné efekty a ve vzduchu je cítit síra. Po procházce kráterem jedeme do města Neapol. Proplétáme se velmi úzkými uličkami mezi agresivními řidiči motorek a aut a hledáme si parkování v centru. Nacházíme dobré místo jen 200 metrů od vyhlášené pizzerie Mattozzi a dáváme si zdejší světově proslulou pizzu. Po dobrém jídle a vínu se jdeme podívat do stanice metra Toledo, která byla v roce 2014 vyhlášena jako nejhezčí metro zastávkou v Evropě. Celé to evokuje moře a vodu a opravdu je to velmi zajímavá architektura. Ubytování máme zajištěno v apartmánu u Pompejí, kde dojíždíme před 20:00.

neděle - Vesuv, Pompeje a pobřeží Amalfi
Hned ráno, po posunu času, jedeme na parkoviště na úbočí Vesuvu. Odtud stoupáme po cestě poslední tři kilometry k vrcholu na kterém sedí mrak. Jakmile ovšem začneme stoupat po nezpevněné cestě až ke kráteru, mrak se najednou zvedne, a my máme hezký výhled. Procházíme kolem kráteru a počasí se každou chvíli mění. Vesuv, který je proslavený svou ničivou silou, která zničila v roce 79 Pompeje a a další města ve své blízkosti, jemně upouští páru z ventilů na svém prstenci. Po sestupu dolů jedeme do Pompejí, které si dvě hodiny procházíme a prohlížíme, ale za tu dobu vidíme sotva třetinu. Ono taky je toho hodně pozavíráno z důvodu oprav. Ale koloseum, divadlo a hlavně velmi zachovalé fresky jsou působivé. Máme ještě dost času, a proto se vydáváme k amalfskému pobřeží, kde úzkou cestou projíždíme serpentiny na útesech nad mořem právě až k městu Amalfi, které je velmi malebné a proslavené pěstováním citrónů, ze kterých vyrábějí limoncello. Autobusy i auta se vyhýbají o centimetry a jede se místy i krokem. Ale vyhlídky jsou cestou hezké. Bohužel se nikde nedá zaparkovat, kolik tu je aut a lidí. Cestou zpět se zastavujeme v sedle na dobrou pizzu a víno.

pondělí - Neapol a odlet domů
Pronajatý byt vyklízíme v 9:00 a do odletu máme několik hodin čas. Proto nejedeme po dálnici, ale proplétáme se ulicemi Neapole, kde na několika místech prochází průvody v bílém a bodrém a nesou sochu panny Marie do kostela. Odlet máme ve 13:30.