Evropa > Slovensko > Víkend na túrách ve Vysokých Tatrách
pátek
Po přejezdu nejkratší cestou z Ostravy do Tater přes Polsko jsme zaparkovali ve Starém Smokovci pod lanovkou a vyjeli nahoru na Hrebienok. Odtud již pěšky nejprve okolo Bilíkovej chaty na rozcestí nad Dlhým vodopádom, dále jsme se kochali vodopády Studeného potoka a vzhůru přes Starolesnianskou polanu okolo infocentra v Rainerovej chatě okolo Húpaček a krásných vodopádů až na Zamkovského chatu. Počasí, jako v Tatrách. Chvíli déšť a chvíli slunce. Nebo i kombinace dohromady. Po sestupu a 8km v nohách jsem si ještě vyběhl zarostlou značkou na výhled na Starý Smokovec a zašli jsme si zde na místní jídlo. Kousek odtud je i pramen výborné minerálky Smokovecká kyselka.

sobota
Parkujeme auto na Štrbském plese a vyrážíme na túru známou pod názvem Mlýnicko-Furkotskou Dolinou. Trasa vede po žluté značce nejprve polomí lesa po nedávné kalamitě až pod vodopád Skok. Odtud stoupáme nad vodopád k plesu Nad Skokom. Po cestě si můžete všimnout památníku tragické nehody, při které se zde zřítil záchranářský vrtulník MI-8 (trosky jsou také ještě viditelné). Cesta se přiostřuje v pásmu kleče a kosodřeviny stoupáme až k Čapiemu plesu. Nejprudší stoupání do výše 2314mnm je na Bystré sedlo. Tady nás před závěrečnými řetězy chytl déšť a následně i kroupy. Tohle místo je problematické, pokud jde větší skupina a musí se zde počítat se zdržením. Shora je hezký výhled při pohledu zpět na zamrzlé Okrúhle pleso. Z Mlýnické doliny se přehoupáváme do Furkotské a začínáme klesat okolo Wahlenbergových ples až na rozcestí s modrou značkou na Škutnastou polanu. Je zde totiž možnost odbočit a mírně si trasu ještě prodloužit na chatu Solisko. Krom možnosti občerstvení je zde i hezký výhled a alternativa sestupu lanovkou. Tu jsme nevyužili a šli dolů ke Štrbského plesu pěšky. Počasí přálo a my to vzali okolo plesa až k Jazierkám Lásky (bývalé rybníky) a k autu. Celkem nachozených 21km a hodně přes 2km výškových.

neděle
Čeká nás cesta domů, proto vybíráme jen rychlejší, ale také hezkou trasu. Z penzionu Pažický, kde jsme byli o víkendu ubytovaní jedeme k rozcestí Kežmarské Žlaby a jdeme nejprve po modré značce k rozcestí Čierna Voda. Odtud jdeme levou cestou (určena i pro cyklisty) okolo šumící vody až k místu známému pod názvem Sedem pramenov. Opravdu to vypadá, jako by ze skal porostlých mechem vytékalo sedm pramenů. Odtud je již jen kousek k chatě Plesnivec. Dáváme si chvíli pauzu a pivo a zpět jdeme po zelené značce nejprve přes rozcestí pri Šumivom prameni a opět okolo rozcestí Čierna voda až k autu. Nezbývá, než vyrazit autem domů.
28. 7. 2014
TRASA KE STAŽENÍ: KML
Slovensko
Bratislava
Gerlachovský štít (2 655 m)
Slovenština, Čeština, Maďarština, Rusínština
římští katolíci, protestanti, řečtí katolíci, kalvinisté, pravoslavní, 13% bez vyznání