Severní Amerika > Belize > Belize za tři dny (25.8. - 27.8.1999)

Prolog:

Této výpravě předcházelo cestování po Mexiku (viz jiný článek na tomto portálu) a kde je popsán náš strastiplný začátek a na tuto zemi bezpostředně navazuje putování Guatemalou.

25.8.1999 - středa - Belize City a Caye Caulker
Belize ležící jižněji při pobřeží Karibského moře a se svými ostrovy na nás udělalo dojem. Večer jsme dojeli busem do Belize City, přečkali noc v nejhorším hotelu našeho života, ale přežili (Asi 100 stupňové vedro, rozvrzané a strašně krátké postele a po zemi asi 10cm dlouzí švábi. Prostě idyla. Večer jsme pokecali se dvěma Američany, kteří to tam znali, a tak jsme se hned ráno sbalili a jeli motorovým člunem asi hodinu do Karibského moře na ostrov Caye Caulker. Po příjezdu za nádherného počasí nás uvítali domorodci slovy: "Wellcome to Paradise" (Pro neznalé angličtiny: "Vítejte v ráji" Levný hotel, levné jídlo, hezké slečny z celého světa. Zajímaví lidé a co víc: azurově čistá a teplá voda v Karibiku. Chtěli jsme se ještě ten den potápět v korálových útesech, ale vzhledem k mým čtyřicetistupňovým horečkám (no jo.úžeh), jsme to odložili na další den.

26.8.1999 - čtvrtek - Caye Caulker full moon party
Dopoledne strávili kluci očumováním zdejších opalujících se dívek a pitím piva. Já jsem si dával hezky zábaly a papal zmrzlinu. Do odpoledne jsem byl fit a fičel jsem se i koupat. Vzhledem k dokonalému plánovaní (haha) se nám podařilo na ostrově být přesně za úplňku a proto byla úplňková karibská party (Carribian bonefire full moon party). Velká rákosová chýše sloužící jako bar jenom hučela. Mnoho národností, chlapů a hlavně dívek. Mezi palmami velký oheň kolem kterého tancovalo plno skoro nahých lidí na místní hudbu, míchané nápoje za levný peníz.prostě opravdu Ráj. Dokonce mě přestala bolet hlava. Pařili jsme skoro do rána.

27.8.1999 - pátek - potápění a přejezd na hranice s Guatemalou - San Ignacio
Na druhý den jsme si zaplatili potápění, ale protože jsme neměli ani jeden z nás průkazku potápěče, tak jsme nakonec jeli jenom se šnorchlem a brýlemi kousek lodí od ostrova na volné moře, kde jsme měli možnost vidět korálové útesy, stovky druhů barevných karibských rybiček, velké žraloky a asi dvoumetrové rejnoky. Parádní půldenní potápění asi se třemi přejezdy z místa na místo lodí nám okořenilo naše putování. Odpoledne jsme přejeli lodí na pevninu a neradi jsme opouštěli tento ostrov ráje, ale další zážitky volají. Na pevnině jsme chytli odpolední autobus a přejeli do hraničního města s Guatemalou: San Ignacio. Hranice byly zavřené, tak jsme se nechali přemluvit na hotel a měli jsme dokonce anglicky hrající kabelovou televizi.
12. 2. 2015
Belize
312 971 (14 obyvatel/km2)
Belmopan
Doyle's Delight (1 124 m)
Angličtina, Španělština, Belizská kreolština, Mayské jazyky, Garifuna
římští katolíci 40%, svatodušní 8,5%, adventisté sedmého dne 5,5%, anglikáni 4,6%, menonité 3,8%, jiná náboženství 22%, bez vyznání 15,6%