Severní Amerika > Spojené státy americké > Severovýchod USA (16.8. - 16.9.2012)

Přílet do Bostonu a prohlídka Marblehead

16.8.2012
čtvrtek

Letadlo přistává na Logan International Airport v Bostonu skoro o hodinu dříve, než je plánovaný přílet. Odbavení na immigration probíhá hladce, a tak se stalo, že čekáme na taťku, než dojede na letiště. Nakonec přijíždí. Bereme jsme to menší okružní jízdou okolo pláže v Revere, kde si dáváme na jídlo výborné smažené mořské potvory. Přijíždíme do Marbleheadu a má první cesta vede do banky, kde potřebuji něco zařídit a vybrat pár dolarů na útratu. Jen si do taťkova domu dáváme věci a s taťkou jedeme na okružní jízdu po historické části Marbleheadu a samozřejmě i po pár místních cachích. Navštěvujeme Lighthouse, Castle Rock u Townhall, hřbitov a pár dalších míst. Na večeři taťka smaží řízky s kaší. Po jídle jdeme, díky časovému posunu, hned spát.

Banka, pláž, cache

17.8.2012
pátek

Ráno jdeme na dětské hřiště, kde Terka blbne a já jdu pro cache hned vedle. Poté se jdeme podívat na největší Marbleheadský hřbitov. Já si pak půjčuji kolo a jedu ještě jednou do banky. Po cestě zpět se zastavuji pro cache. Balíme si věci na pláž a jdeme naproti Brown island. Dokonce je tak teplo, že se dá vlézt i do vody. Později odpoledne za námi dojel i taťka. Jakmile nastává odliv, daří se mi s Terezkou přejít průplav až na Brown island, kde se nám povedlo najít jednu cache. Asi do 17:00 se sluníme a koupeme. Večer grilujeme.

Prohlídka čarodějnického Salemu

18.8.2012
sobota

Po snídani jsme jdeme na nedaleký dumpster (třízená skládka), kde si bereme kolo pro Terku na ježdění tady a ještě nějaké drobnosti. Pak nás Majka veze do centra Salemu. Toto městečko je proslavené inkvizicemi čarodějnic v letech 1612. Nejprve procházíme historický hřbitov, kde jsou pohřbeni i inkvizitoři a jejich oběti. Poté jdeme na prohlídku House of seven gables. Dům z roku 1668, kde se narodil autor knihy Šarlatové písmeno. Po půlhodinové prohlídce s komentářem jdeme do části Salemu zvané Willow, kde se koná venkovní Jazzový festival. Kupujeme si ve stánku jídlo, sedáme poblíž pódia a chvíli posloucháme hudbu. Po cestě zpět jsme se ještě zastavujeme u Winter island, kde pro změnu probíhají rybářské závody. Jdeme zpět do centra Salemu na výstavu hororových postav. Hezky udělané a strašidelné. Je zde více jak 50 exponátů. Dáváme si kafe v Dunkin Donuts a v 17:00 pro nás zase Majka přijela. Musíme projet asi šest různých obchodů, protože musíme sehnat horní díl plavek pro Terezku a nakoupit na večeři. Na tu děláme pravé americké hamburgery.

Cache na kole a Rockport

19.8.2012
neděle

Ráno se jel taťka potápět a já si beru kolo a jedu na cache v okolí na kole. Po návratu dáváme vařit nachytané lobsteřy a taky stahuji rybu. Přes Gloucester jedeme do Rockportu. Po cestou se zastavujeme na pár cachí a v Gloucestru na něco, co vypadalo jako festival, ale jsou to jen stánky s různým jídlem a pár veteránů aut. Prošli jsme si to, dali si cukrovou vatu vyrobenou z javorového sirupu a jedeme do historického přímořského městečka Rockport. Procházíme kolonádu, dáváme si mušlovou polévku Clam Cowder a v podvečer jdeme zpět. Na večeři máme salát s těmi lobstery (humry), co taťka ráno nachytal.

Prohlídka Bostonu

20.8.2012
pondělí

V 10:00 jedeme městskou hromadnou dopravou do Bostonu. Vystupujeme jsme na State street, kde začínáme prohlídku po vyznačené trase, tzv. Freedom Walk. Jdeme od Old State House a pokračujeme přes památník Bunker Hill. To je žulový jehlan do kterého se dá vejít a po 294 točitých schodech vystoupat vzhůru. Dá to docela zabrat a pak ještě cesta dolů. Freedom Walk nás dále vede k historické lodi USS Constitution, ale bohužel tento den je nepřístupná veřejnosti. Hned vedle ovšem stojí přístupná vojenská loď, kterou si můžeme prohlédnou zvenčí i zevnitř. A dále pokračujeme už mimo trasu na pizzu a kafe a následně do Museum of Science. Než jsme si jej prošli a pak ještě zašli pro cache, je skoro 19:00, kdy nás Majka vyzvedává autem a veze domů.

Water Country

21.8.2012
úterý

Dopoledne se balíme a i s taťkou jedeme do Water country Portsmouth, NH. Je to hodinu jízdy autem. Jedná se o vodní zábavní park se spoustou skluzavek, tobogánů a atrakcí. S Terkou jsme se to samo sebou snažili všechno projít, ale nejvíce jsme si to užili až po 16:00, kdy většina lidí jela domů a přestaly být fronty. Odcházeli jsme až, když se park měl zavřít.

Whale Watch - výprava na velryby a zbytek Bostonu

22.8.2012
středa

Ráno jedeme autobusem a metrem k Boston Aquarium. Zde si kupujeme lístky na odpolední výjezd lodí za velrybami. Máme ještě asi dvě hodiny čas, tak jdeme další část Freedom Walk trasy v Bostonu, hledáme pár cachí a hlavně se jdeme najíst. Ve 13:30 nastupujeme na hyperrychlý katamaran a hodinu jedeme 50km/h směrem na otevřený oceán. Znenadání vidíme první velrybu. Je krásný den a máme neuvěřitelné štěstí. Všude kolem nás se vynořují obrovské velryby a dokonce vidíme i jednu skákat. Asi po hodině podívané se musíme vrátit. Je ještě dost času a hezky, rozhodli jsme se dojít konečně zbytek trasy až k Massachusetts State house a do Boston parku. Ve 20:00 jedeme metrem a na zastávce Wonderland v Revere přestupujeme k Majce do auta.

Potápění, cache na kole a pláž

23.8.2012
čtvrtek

V 7:30 si s taťkou chystáme potápěčskou výstroj a jedeme na Marblehead Neck k majáku. Jedeme rovnou v neoprenech, takže u moře už si jen nasazujeme masky, vesty s tanky a nejprve plujeme po hladině asi 300 metrů od břehu. Potom se, pro mě až příliš rychle, potápíme na dno. Pomalu proplouváme okolo, sbíráme plné mušle scallops (hřebenatka, je to znak Shell), občas lovíme nějakého lobstera (humra). Po 50 minutách ponoru jsme u břehu a jedeme domů. Nastává méně zábavná část, protože musíme všechny mušle pootvírat. To znamená vytahat z nich perly a jedlé maso. Po jídle Terka s Luckou jedou na pláž a já si beru kolo a projíždím si dvě přírodní rezervace v Marbleheadu a Salemu a mám nalezených 6 cachí. Po 15 km na kole přijíždím za rodinkou na pláž. Nakonec tam dojel i taťka a do 18:00 relaxujeme u vody. Na večeři jsme máme lobstery, které jsme ulovili ráno.

Půjčení auta a balení

24.08.2012
pátek

Dopoledne chvíli pracuji a v 11:00 jedeme na letiště do autopůjčovny půjčit auto. Přes internet jsem jej měl objednané, ale ještě na místě jsem zjistil, že je třeba koupit zákonné pojištění, takže to chvíli trvá. Ve 14:00 vyjíždíme novým Fordem Fusion nejprve do obchodu a pak pro taťku a Terku a s nimi ještě jedeme nakoupit potraviny. Po večeři balíme věci na cestu a jdeme brzy spát.

Acadia National Park

25.08.2012
sobota

Vstáváme před 5:00 a jedeme na sever přes stát New Hampshire do státu Maine do národního parku Acadia, kde jsou samá jezera a je zde nejvyšší hora parku Cadillac, na kterou se dá vyjet autem. Po cestě zastavujeme na pár cachí a jedna z nich nás vede do prodejny deLorme, kde se otáčí největší globus na světě. V Acadii jsme si fotíme výhledy z Cadillacu, jedeme a jdeme se podívat k jezerům a pokračujeme dál k White Mountains v New Hampshire. Po 20:00 se ubytováváme v motelu u u cesty.

Mt. Washington a cesta do South Burlington, Vermont

26.08.2012
neděle

Vstáváme něco po osmé a jedeme do výchozího místa pro výšlap na nejvyšší horu Severovýchodního pobřeží USA: Mount Washington (1917 mnm) v Apalačském pohoří Pinkham Notch. Dole necháváme auto a jdeme na túru. Dostat se nahoru nám trvá 4,5 hodiny. Po cestě jsou vodopády a nádherné výhledy. Máme štěstí na počasí, protože tohle místo je považováno za největrnější místo na Zeměkouli. Nám nefouká a svítí slunce. Nahoře chvíli odpočíváme, jdeme na polévku a v momentu, kdy pro chci pro Lucku koupit jízdenku na svozný autobus dolů, protože odmítá už jít pěšky, potkáváme další Čechy. Ti nakonec vezou Lucii a Terku autem a já horu sbíhám. Dole jsem přesně za hodinu. Pak až do 20:30 pokračujeme autem na západ a jedeme do města South Burlington na břehu jezera, kde se ubytováváme.

Lake Placid, Saranac Lake a Niagarské vodopády

27.08.2012
pondělí

Ráno jedeme do pohoří Adirondack do městečka Lake Placid, které je známé tím, že se zde konaly již dvě zimní olympiády. Poslední v roce 1980. Cestou musíme jednou využít převoz trajektem přes řeku. Prošli jsme se po místě konání, po obchůdcích se suvenýry a stavíme si sněhuláka z pravého sněhu. Naše cesta nás vede dále celým pohořím Saranaca, kde jsou hezké výhledy na hory a začínající podzimní listí na stromech. Jedeme pak docela daleko a dlouho, protože v Niagara Falls jsme na hotelu až ve 20:00. Ale, protože vodopády jsou i v noci nasvětlené, ještě se jedeme podívat k nim. Tím, jak se voda tříští vzniká vodní mlha a člověk je celý mokrý. Vodopády z Americké strany jsme si prohlédli i z Goat island a ve 23:00 jeli spát.

Niagarské vodopády, Buffalo a Erie a Cleveland

28.08.2012
úterý

Okolo 9:00 jedeme opět k Niagarským vodopádům, ale hned si platíme jízdu na lodi Maid of Mist pod vodopády. Nejprve jdeme na vyhlídkovou plošinu, odkud jsou vodopády super vidět shora a poté jsme sjíždíme výtahem, fasujeme modré pláštěnky a nastupujeme na loď, která nás veze pod vodopády až do peřejí, kde to vypadá dost zajímavě a člověk má pocit, že se musíme každou chvíli převrátit. Naštěstí se tak nestalo, ale z vodní tříště jsme stejně mokří komplet. Po projížďce jdeme prakticky až k vodní stěně, kde padá voda dolů. Další cesta autem vede přes centrum města Buffalo, kde je jen krátká foto zastávka u městské radnice a soudu. Přejíždíme do dalšího státu, Pennsylvánie do města Erie. Zde jsme jedeme do parku k Erijskému jezeru na pláž. Jelikož je jezero velké jako moře, tak jsou tu i takové vlny, ale výhoda je v tom, že voda je sladká. Po perfektním koupání jedeme stále na západ do hlavního města státu Ohio: Cleveland. Toto hezké město bereme opět od pobřeží Erijského jezera a jdeme se podívat na budovu Nasa, Muzeum lodí, ponorku USS Cod, muzeum Rock n' Rollu a siluetu města. Až do noci jsme jedeme do města Toledo, kde trávíme noc v hotelu.

Chicago a cesta do Indianapolis

29.08.2012
středa

Z místa, kde jsme spali jsme to máme ještě kus do Chicaga. Parkujeme přímo u pláže Michiganského jezera a jdeme do zoo (to je v Chicagu zadarmo). Po prohlídce, kde máme možnost vidět mládě hrocha plavat s rybami a další spoustu zvěře, se procházíme okolo břehu Michiganského jezera do centra mezi mrakodrapy. Nejprve jdeme kolem John Hancock Center (344 metrů vysoký mrakodrap), dále kolem Aon building (346m), kolem historické Water Tower k Trump International Hotel and Tower (423m). Pak odbočujeme k budově Hard Rock Café a jdeme k nejvyšší budově západní polokoule Willis Tower (bývalé Sears Tower výška 442m). Tady jedeme na observatoř do 103 patra (ze 108) a koukáme na celé Chicago shora. Mají tam i 4 balkony, které jsou celé ze skla včetně podlahy. Takže pocit stát tam je docela adrenalinový. Odtud jdeme kolem Buckinghamské fontány k architektonické zajímavosti přezdívané Cloud gate. Velká leštěná věc, ve tvaru fazole, která odráží okolní budovy. A nakonec jdeme na Navy Pier, což je bývalé vojenské molo přestavěné na zábavní park. Kupujeme si vstupenky na Shanghajský cirkus a na 20:00 jdeme na úžasné akrobatické představení. Nejzajímavější kusy jsou bezesporu jízdy 4 motorek najednou v ocelové kouli. Po cirkuse na Pieru koukáme na velký ohňostroj a jdeme zpět k autu. S Terezkou se jdeme v noci koupat do jezera a jedeme v noci do Indianapolis, kde se ve 3:00 ráno ubytováváme.

Children's museum Indianapolis a cesta do Cedar Point

30.08.2012
čtvrtek

Vstáváme před 9:00, jdeme na dobrou snídani, kde si můžeme usmažit i čerstvé vafle a před 11:00 jedeme k muzeu nejen pro děti.Children's museum. To je největší muzeum svého druhu na světě. Na 6 podlažích velkého komplexu se rozkládají interaktivní a tématicky rozdělené sekce. Například dinosauří, vodní, část s autíčky a podobně. Trávíme zde hraním a prohlížením asi 4 hodiny. Pak jedeme do Ohia směr město Columbus, ale nakonec jsme se rozhodli to otočit ještě k jezerům na sever. Konkrétně k Cedar Point v Ohiu, kde je největší zábavní park s horskými dráhami na světě. Do hotelu přijíždíme ve 22:00.

Zábavní park Cedar Point v Sandusky

31.08.2012
pátek

V 10:00 opouštíme hotel, jedeme si nakoupit nějaké jídlo a pití a pak do největšího zábavního parku s horskými dráhami na světě Cedar Point. Je tam tolik různých adrenalinových kolotočů , houpaček a horských drah, že i když jsme šli pokaždé na jinou atrakci a končili až ve 21:30, tak jsme stejně všechny za den nestihli, ale jsme za celý den uježdění, utřepaní a upadaní až, až. Je tam i atrakce, kdy horská dráha jede rychlostí 300 mil za hodinu strmě vzhůru 84 metrů a pak totéž zase jede dolů. Zkrátka zážitek i pro dospělé. No a po návštěvě parku jedeme celou noc 1200 kilometrů zpět do Marbleheadu. Abych neusnul, občas jsem na odpočívadle sebral nějakou cache.

Odpočinek na pláži

01.09.2012
sobota

Po příjezdu domů, což je něco před 11:00 jedeme rovnou na Dumpster omrkout nové věci ve Swap shedu. Doma dáváme sprchu a Terka s Majkou a taťkou jedou na pláž. My ještě vybalíme, pereme a jedeme za nimi. Na pláži jsem to na slunci zalomil (celou noc jsem řídil). Doma máme na večeři opět domácí hamburgery.

MegaEvent v Maine

02.09.2012
neděle

Ráno šel taťka s Majkou lovit lobstery a my dospávali únavu předchozích dní. Když se vrátili, necháváme jsme jim na hlídání Terku a jedeme do Maine 116 mil na 1st International EarthCache vent do Gloucestru. Což je pro mne, jakožto nadšeného cachera dost zajímavé. Potkal jsem tam i jednu spoluzakladatelku Groundspeaku (Lackey). Mega event znamená, že tam je víc, jak 500 přihlášených účastníků. Koná se to v kongresovém centru historické farmy v Maine. Koukl jsem na nové druhy úkrytů cachí, pochytil pár nápadů, dostal geocoin a když se umoudřilo počasí (ano, ono začalo pršet), tak jsme to otočili a přes obchody jedeme zpět do Marbleheadu, kde přijíždíme akorát na večeři. Špagety s lobstery.

Odpočinkový den a cache v Lynn

03.09.2012
pondělí

Dopoledne jsme doma, Terka jede na pláž a peče muffiny, Lucku házím do obchodu a jedu na túru po cachích nad Lynnem. Naběhal jsem asi 16 kilometrů. Večer letěl taťka do Bulharska.

Plymouth, Cape Cod, Newport, Foxwood casino

04.09.2012
úterý

Ráno jedeme do města Plymouth. Projíždíme přes Boston a trochu se nám cesta, díky tomu, že jsme netrefili odbočku, prodražuje za přejezdy mýtnými bránami. V Plymouth se jdeme podívat na loď, která přivezla první osadníky v 1620 Mayflower II a pokračujeme až na výběžek poloostrova Cape Cod do města Provincetown. Další hezké, staré, přímořské městečko. Cesta vede písečnými dunami. Pak přejíždíme do dalšího státu Rhode Island a zastavujeme ve městě Newport. Tady je mimo jiné i kostel, kde se ženil J.F. Kennedy. Poslední zastávka před cestou domů je v největším casinu na světě, kde hraje až 40 000 lidí denně, Foxwoods. Protože Terku na hrací plochu nepustili, jdeme do části, kde jsou hry pro děti. Tam trávíme asi hodinu hraním různých her od basketballu přes pouhé házení tokenů (hracích žetonů). Doma jsme před půlnocí.

Nákupy

05.09.2012
středa

Původně máme jet do New Yorku dnes, ale díky pozdnímu příjezdu včera to odkládáme o den. Alespoň jedeme na nákupy a já na nějaké cache. Večer jsme se balíme na zítřejší cestu.

New York

06.09.2012
čtvrtek

Z Marbleheadu vyjíždíme v 5:00 ráno do Big Apple, New Yorku. Parkujeme kousek od Wall Street na Manhattanu a jdeme na prohlídku. Nejprve procházíme samotnou Wall Street, jdeme kolem Trinity church, který je v rekonstrukci a stojíme si řadu na vstup do Ground Zero Memorial (na místě původních Dvojčat) a jdeme na loď na Liberty island, abychom viděli Sochu Svobody z blízka. Do sochy se letos nedá jít, protože je v rekonstrukci. Po návratu na pevninu procházíme Broadway a 5th Avenue kolem Empire State building, Hard Rock café, Rockeffeler center, hospody z HIMYM. Pak to bereme přes Times square, Apple store na 5th Ave a obchodní dům s hračkami až do Central parku. Cestu zpět k autu absolvujeme raději metrem. Prokličkujeme se ven z NY a jedeme do New Jersey do hotelu.

Philadelphia, Baltimore, Anapolis, academy, Vienna

07.09.2012
pátek

Dopoledne jedeme do Philadelphie, procházíme si její historickou část, prohlížíme si Liberty bell a pokračujeme na jih přes státy Delaware a Maryland do města Baltimore, kde vznikl námět na vzor americké vlajky. Uhýbáme trochu na východ do města Anapolis, kde je Americká námořní akademie a hřbitov vojenských veteránů. Na večer jsme jedeme do města Vienna kousíček od Washington D.C.

Arlington, Washington DC

08.09.2012
sobota

Ráno jedeme do Washington DC, ale po cestě jedeme kolem hřbitova v Arlingtonu, kde jsou pohřbeni Kennedyovi, tak se zde zastavili a procházíme i okolo dalších hrobů. Další cesta pokračuje k parčíku mezi muzeem II. světové války a pomníku Abrahama Lincolna ve Washingtonu, procházíme trasu od Lincolna přes Veteran Wall, Korean war memorial, Reflecting pool, WWII memorial, Washington memorial (ten je od loňského zemětřesení trochu poškozený, takže zavřený) okolo Bílého domu jdeme až ke Capitolu. Po cestě zpět k autu se přihnala šílená bouřka, takže se ukrýváme do národní obrazárny, kterou si tak alespoň můžeme projít. Pak už jen v jemném deštíku jdu pro auto a jedeme na Virginia Beach. Ubytováváme se v ne zrovna v nejlepším hotelu, ale to se ne vždy pozná, když to objednávám předem pře internet.

Virginia Beach

09.09.2012
neděle

Po cestě na Virginia Beach se zastavujeme v několika obchodech, protože stejně venku prší. V poledne se dělá hezky a my se nejprve jedeme podívat na válečnou loď USS Wisconsin a poté jedeme na pláž na Virginia beach. Koupeme se v dost velkých vlnách. Je dokonce vztyčena červená výstražná vlajka. Na večeři si kupujeme pizzu, ubytováváme se v hotelu s bazénem na střeše a relaxujeme.

Virginia Beach, Gettysbourg a cesta domů

10.09.2012
pondělí

Ráno jsme balíme, ale auto ještě necháváme u hotelu a jdeme na pláž. Ve 13:00 vyjíždíme zpět na sever na dlouhou cestu domů. Po cestě se zastavujeme na významném místě Americké historie u města Gettysburg. Tady se odehrála největší bitva války severu proti jihu. Dnes je zde neuvěřitelné množství pomníků. Ty si prohlížíme na tzv. Auto tour. Tedy všude se dá zajet autem. Po západu slunce už jedeme prakticky bez zastávky až do pěti do rána do Marbleheadu.

Odpočinek v Marbleheadu

11.09.2012
úterý

Do 11:00 spíme, pak v klidu obědváme a jedeme ještě něco dokoupit. Jer čas nabrat síly po hektických předchozích dnech.

Ironworks v Saugusu

12.09.2012
středa

Dopoledne jedeme do Saugusu do Ironworks. To je zrekonstruovaná první továrna na výrobu železa u Americe. No, továrna. Tři domky poháněné vodními koly. Poté jedeme na nějaké cache u farmy, kde mají velké sady plné zrajících jablek. Procházíme se zde až do setmění. Po cestě domů jedeme nakoupit.

Ghosttown Dogtown u Rockportu a minigolf

13.09.2012
čtvrtek

Dopoledne jedeme na sever k Rockportu, kde jsem se dočetl, že v lesích je tzv. město duchů Ghosttown - Dogtown. Asi na 5 km dlouhé procházce potkáváme už jen rozvaliny a vytesané nápisy na kamenech. Taky jdeme chodníkem skrz bažinu. Po této procházce a 14 cachích si jedeme zahrát minigolf. Po hře ještě dokupujeme poslední věci a jedeme domů.

Vrácení auta, Harvard a večeře v Bostonu

14.09.2012
pátek

Ráno vytahuji vše z auta, co tam být nemá a v 10:00 jsme jedeme na Logan auto vrátit. Shuttle bus nás veze k metru, ale odtud jsme šli pro jednu blízkou cache. Pak metrem chceme dojet na Harward square, ale máme blbě nastudovanou mapu metra a vystupujeme na Harvard avenue, což je úplně jinde. Naštěstí si toho všímáme, ještě, než jsme dojeli až tam a po dvou přestupech vystupujeme u campusu prestižní univerzity. Tady několik hodin trávíme chozením a nakupováním a zpět to bereme přes Boston university, kde nás čeká Majka. Společně jdeme na dobrou večeři ve formě steaků do nedaleké restaurace.

Nákupy, pláž a odlet

15.09.2012
sobota

Dopoledne šly ženské včetně Terky do Marbleheadu na poslední nákupy a na chvíli na pláž a já pracuji. Po obědě nás Majka veze na letiště a v 17:00 místního času odlétáme do Říma.

Řím, Vatikán, odlet do Prahy a cesta domů

16.09.2012
neděle

V 7:10 přistáváme v Římě, kufry jsou automaticky poslány až do Prahy, a proto můžeme jen polehku vyrazit autobusem do centra. Projíždíme okolo Kolosea a vystupujeme v Roma Termini. Odtud to bereme pěšky okolo historických budov k Fontana di Trevi, dále přes Pantheon až na Svatopeterské náměstí ve Vatikánu. Když jsme viděli jak je krátká fronta do Sixtinské kaple, kde je strop vymalovaný DaVincim, tak jsme neodolali a za 5 minut jsme uvnitř. Dokonce se tam rzovna koná i bohoslužba (neděle). Po prohlídce této krásné kaple jsem si nemohl nechat ujít nalezení jediné cache v novém státě (Vatikánu). Pak nastává hledání metra a cesta na letiště. V 17:00 přistáváme v Praze, jedeme do kanceláře, kde si bereme věci, které tam zůstaly před odletem a v 19:30 jedeme Regiojetem do Ostravy.
1. 2. 2016
Spojené státy americké
9 631 214 km2
Washington, D.C.
Mount McKinley (6 194 m)
Angličtina
Křesťanské protestantské a evangelikální směry, katolická církev, mormoni, judaismus